"Menginspirasi anda semua"

Sabtu, 25 April 2015

4 Proses Menjemput jodoh





Image result for jodoh

Anda belum punya jodoh? sama, jika anda belum menemukan jodoh anda, saya pun demikian saya sampai saat ini belum mendapat jodoh/Istri lalu apakah anda ingin cepat dapat jodoh?? Jika anda yang belum dapat jodoh tentu anda ingin sekali dapat jodoh bukan? sama saya pun ingin cepat punya jodoh, lalu apa yang sudah anda lakukan untuk mendapatkannya, sudah kuatkah anda mencarii???? seberapa hebatkah anda ikhtiar menjemput jodoh yang anda idamkan itu, disini saya mengajak saudara/ saudari yang sama-sama senasib dengan saya untuk menjemput jodoh ala Ust. Yusuf Mansyur. Apa itu.......?

Mari kita simak

4. Proses Menjemput Jodoh

Image result for jodoh

Syarat utama adalah kita yakin Allah akan berikan kita pasangan. Ia ada dalam firman Allah,
“Maha suci Allah yang menjadikan kejadian semua berpasangan dari sesuatu yang tumbuh di bumi, dari mereka (manusia) dan dari sesuatu yang mereka tiada mengetahui.” (Surah Yaasin: 36)

  1. Banyakkan berdoa
 Image result for jodoh
Antara yang menghijab kita daripada bertemu jodoh adalah kurang berdoa. Berdoa untuk jodoh yang soleh dan dibimbing Allah menjadi jodoh yang solehah walau daripada kecil. Adakalanya pemakbulan doa itu mengambil masa. Justru, penting berdoa sejak kecil.
Berdoa tiap kali selepas solat. Disarankan berdoa bersama ibu bapa dan keluarga, supaya energi doa itu menjadi lebih kuat dengan izin Allah. Sebaiknya tiap kali berdoa, beristighfar terlebih dahulu, sholawat kemudian nyatakan doa secara spesifik.

  1. Kenali tanda-tanda Allah
Image result for jodoh

Jika ia/seseorang memiliki karakter, hobby, atau kebiasaan yang sama dengan kita  berkemungkinan besar adalah salah satu tanda-tanda Allah untuk memakbulkan doa kita. Justru, selepas berdoa penting peka dengan tanda-tanda yang Allah. Walau sekecil zarah pun, syukuri atas tiap-tiap tanda Allah itu walau kelihatan remeh.

  1. Sedekah untuk tingkatkan potensi pemakbulan
Image result for jodoh
Walau tanda-tanda Allah sudah kita dapati,  tetaplah bersedekah untuk meningkatkan potensi pemakbulan doa. Supaya anak kita itu mendapat jodohnya.

  1. Lalui situasi itu
 Image result for jodoh
Setelah berdoa, kenali tanda-tanda Allah, dan sedekah, lalui situasi itu. Misalnya ada  anak perempuan yang pergi  ke reuni, walau tiada kawan-kawan yang seangkatan dengannya yang datang. Dengan doa, dia bertemu jodohnya di situ. Dia berkawan dengan lelaki yang ditemui di reuni itu, dan alhamdulillah setelah 3 bulan berkenalan, mereka bernikah.

Mungkin itulah 4 resep menjemput jodoh ala Ust. Yusuf Mansyur, semoga Kawan-kawan semuanya dapat memahaminya dan mempraktekannya.

Syukron..................,

Image result for jodoh
Reaksi:

0 komentar:

Poskan Komentar